logo SendiT

Eén centraal systeem om verzendlabels van verschillende vervoerders te kunnen afdrukken.

Afhankelijk van de klant specifieke situatie kunnen we dit op verschillende manieren realiseren:

  • Rechtstreeks vanuit het ERP of de webshop
  • Via de webbased beheerportal
  • Vanaf handterminals waarop onze ScanSuite Warehouse oplossing draait

In onderstaande figuur is dit schematisch weergegeven, met de functionaliteiten die er binnen SendiT vallen.

Diagram SendiT

  • Input

    De verzendgegevens kunnen via verschillende bronnen worden aangeleverd aan SendiT. In geval van de koppeling met het ERP, wordt de data uit het ERP doorgezet naar het SendiT platform.

  • SendiT

    De aangeleverde verzendgegevens, adres en verzendwijzen/opties worden gecontroleerd en omgezet naar de codering van de bewuste vervoerder, waarna alle info in de middleware wordt opgeslagen.

  • Output

    Vervolgens wordt er een aanvraag gedaan bij de bewuste vervoerder en ontvangt SendiT een antwoord van de API van de vervoerder.

    Dit antwoord van de vervoerder kan zijn:

    1. een verzendlabel met trackingcode (eventueel met retourlabel)
    2. een foutmelding omdat de aanvraag niet wordt gevalideerd door de vervoerder. Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn, zoals bijv. postcode / huisnr bestaat niet, of verzendwijze en landcode is niet mogelijk bij de vervoerder, etc.

ERP

Wanneer de aanvraag echter is goedgekeurd zal via SendiT de gewenste labelprinter worden aangestuurd. Deze printer kan ook buiten het netwerk staan (cloudoplossing).

Nadat het label is afgedrukt worden de orderstatus (label geprint) en het tracking nummer aan het ERP worden teruggemeld.

BEHEERPORTAAL

Naast de mogelijkheid om rechtstreeks vanuit het ERP de verzendlabels af te drukken, krijgt de gebruiker ook toegang tot een webbased Beheerportal, zie hieronder.

webportal SendiT

In de portal staan in één overzicht ALLE zendingen van de verschillende vervoerders, met hun status.

In het overzicht kan eenvoudig worden gefilterd en gesorteerd op vervoerder en/of status. Zodoende kan men vanuit dit scherm het gewenste label (of direct een hele reeks labels) afdrukken.

Ook kan men in dit scherm, wanneer dit is toegestaan in het ERP, op het laatste moment nog de verzendwijze en/of verzendopties wijzigen vlak voor het label wordt aangevraagd.

Wanneer een label niet goed uit de printer is gekomen, kan men vanuit de portaal een kopielabel afdrukken.

Naast het afdrukken van de labels, kan men ook een exportfile van alle zendingen aanmaken. Met deze dagstaat (zelf in te stellen periode) kan men bijvoorbeeld de factuur van de vervoerder controleren op aantal zendingen.

HANDTERMINALS (SCANSUITE WHS)

Als laatste mogelijkheid bieden wij ook een geïntegreerde oplossing, waarbij men de pickopdrachten via een scanner afhandelt en na het “Orderpicken”, automatisch op de scanner in de “Inpakken/Verzenden” fase terecht komt en op de handterminal de verzendopties en aantal labels (colli) op de handterminal ingeeft en daarmee de aanvraag doorzet naar SendiT, en de verzendlabels automatisch uit de juiste printer (inpakstation) komen.

Hieronder is schematisch de ScanSuite Warehouse oplossing weergegeven, waarbij er een koppeling met het ERP wordt opgezet om alle goederen transacties in een warehouse via barcode scanning te registreren.

Scansuite

Bijkomend voordeel is dat er voor kan worden gekozen om eerst SendiT te implementeren, en daarna het logistieke proces verder uit te breiden met ScanSuite WHS, om volledig papierloos te werken en daarmee realtime data uit te wisselen met het ERP. Dit verbetert de efficiëntie in het magazijn, reduceert pickfouten, verhoogt daarmee de voorraad accuratesse en zorgt uiteindelijk voor een betere tracering van het logistieke proces.

Dit is modulair opgebouwd en kan daarmee gefaseerd worden geïmplementeerd:

  • Goederen Ontvangst
  • Orderpicken
  • Verplaatsingen
  • Retouren
  • Inventariseren
  • Inpakken/Verzenden

 

Beschikbare Verzendlabels

Het aantal vervoerdersplatformen breidt continue uit. Hieronder vindt u een overzicht van de, op dit moment, beschikbare vervoerders. Mocht de vervoerder hier niet tussen staan, dan kan de koppeling op aanvraag gemaakt worden.

Vervoerders

  • DHLPlus
  • DHL4You
  • DHLParcel Connect
  • DHL Express
  • DHL E-commerce
  • DHL Geschaft (Duitsland)
  • PostNL Standaard
  • UPS Standaard
  • UPS Express
  • DPD Standaard
  • GLS Unibox
  • GLS Freight
  • TNT Standaard
  • RedJePakketje
  • BPost
  • Asendia (Frankrijk)
  • Flotrans
  • BOS Dynamics

Voordelen SendiT:

  • Eenvoudig en snel op te zetten koppeling met Visma
  • Één Centraal Systeem om verzendlabels voor meerdere vervoerders af te drukken
  • Mogelijkheid om de verzendwijze en/of opties “last minute” nog te kunnen wijzigen voordat het label wordt aangevraagd en afgedrukt
  • Eenvoudig nieuwe vervoerders toevoegen of overstappen naar een andere vervoerder
  • Decentraal aansturen van meerdere labelprinters op meerdere fysieke locaties (cloudprinting)
  • ICS Vertex biedt tevens de printers en labels, dus één aanspreekpunt voor support en ondersteuning

Efficiënter werken, snelle implementatie, eenvoudig te gebruiken, grote flexibiliteit en daarmee kostenbesparend voor elke e-commerce partij.

Listprijs

Download de brochure voor de prijzen.

SendiT brochure